sobota, 26 kwietnia 2014

Article in a newspaper!/Artykuł w gazecie!

Hey!

Another lovely day in Gdańsk has come and gone away but I what is more - an article about my action was published in a local newspaper! 

It is in Polish of course but maybe you can Google translate it ;) 

Check it out: http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20140426/SLUPSK/140429782

It is a great pleasure to say that one of the Members of Parliment who is now running for a place in the European Parliment - Jan Kozłowski - is going to donate some money as well! You have no idea how good it feels that someone that important have actually noticed what you are doing and wants to support it.

Also, Emirates airlines (!) said they can give me a 15% discount on the flight! Isn't that amazing?

None of the things mentioned above would have been possible if not for the help of my journalist friend - Paweł Sikorski. Thank you so much!

I would like to comment on the comments that people are posting under the article. The fact that I do not have a diploma yet does not make me any less knowledgeable and also competent in a way to teach English. I have been learning English for more than 10 years now and when I obtain my Master's degree in neurobiopsychology, will it make me more competent? I have been always passionate about English language and I know that is the major reason for becoming fluent and confident in using it. People who learn it only at school, as a necessity, do not make such progress as people who acually enjoy it. I have 2 certificates: FCE (First Certificate of English) and CAE (Certificate of Advanced English). I finished studying in language school on CPE (Certificate of Proficiency in English) level but have not taken the exam. When it comes to my teaching qualifications, I have passed an on-line 150-hour TEFL (Teaching English as Foregin Language) course. Of course I also make mistakes, I am aware of that, I make mistakes in Polish as well! However, it is not about the grammar that you should focus on when it comes to teaching a language but it is about communicating and being able to do that with ease and without fear of being judged. I know it is really difficult when you are a beginner (it is the same for me with my Spanish now) but that is what the kids need - building confidence in speaking English not only through academics but also through arts, sports and simply having fun. I think this is what polish educational system is missing - practice. 

*************************************************************

Hej!

Kolejny piękny dzień w Gdańsku za nami, ale co najważniejsze - artykuł o mojej akcji pojawił się w gazecie! 

Zapraszam do lektury: http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20140426/SLUPSK/140429782

Miło mi także powiedzieć, że kandydat do Parlamentu Europejskiego - Jan Kozłowski - dołączył się do zbiórki pieniędzy! Nawet nie wiecie jakie to świetne uczucie, gdy ktoś tak ważny zwraca uwagę na to co robisz i chce Ci w tym pomóc.

Również linie lotnicze Emirates dadzą mi 15% zniżki na lot! Cudownie!

Nic z wyżej wymienionych rzeczy nie byłoby możliwe, gdyby nie pomoc mojego kolegi - dziennikarza Pawła Sikorskiego. Wielkie dzięki!

Chciałabym również skomentować to, co pojawia się w komentarzach pod artykułem. Fakt, że nie mam dyplomu ukończenia studiów, moim zdaniem, nie ma żadnego wpływu na moje umiejętności jeżeli chodzi o nauczanie dzieci angielskiego. Uczę się tego języka od ponad 10 lat i kiedy dostanę tytuł magistra neurobiopsychologii - czy to naprawdę coś zmieni? Czy będę wtedy bardziej kompetentna? Zawsze byłam bardzo zaangażowana w naukę języka angielskiego, po prostu to lubiłam i dlatego uważam to za najważniejszy czynnik, który sprawił, że potrafię się nim płynnie posługiwać. Ludzie, którzy z przymusu uczą się angielskiego w szkołach, nie robią takich postępów jak ci, którym rzeczywiście na tym zależy i to lubią. Mam 2 certyfikaty: FCE (First Certificate of English) i CAE (Certificate of Advanced English). Moją przygodę z nauką w szkole językowej skończyłam na poziomie CPE (Certificate of Proficiency in English), ale nie zdawałam już egzaminu. Jeżeli chodzi o moje kwalifikacje nauczycielskie to zdałam 150-godzinny kurs TEFL online (Teaching English as Foregin Language). Oczywiście, zdaję sobie z tego sprawę, że nie jestem nieomylna i robię błędy, również w języku polskim! Mimo wszystko, nie chodzi o gramatykę, gdy się uczysz języka obcego. Chodzi o umiejętność komunikacji i płynne posługiwanie się językiem. Wiem, że jest to bardzo trudne, gdy jest się początkującym (tak samo mam teraz z moim hiszpańskim), jednak to jest to, czego dzieciaki potrzebują - zbudowania pewności siebie i umiejętności posługiwania się angielskim bez stresu nie tylko za pomocą uczenia się gramatyki, ale również przez sztukę, sport i po prostu dobrą zabawę. Myślę, że to jest to, czego brakuje w polskim systemie edukacji - praktyki. 


On an excursion in London (being an Activity Leader) with Mexicans

1 komentarz:

  1. Nie przejmuj się Alicja, hejterzy zawsze się znajdą.Powodzenia! Super, że sa ludzie tacy, jak Ty!:)

    OdpowiedzUsuń